|
Terence Davies’s House of Gothic : Edith Wharton au crible d’une esthétique expressionniste - Cycnos
|
Acting Like a Gangster, Franco-American Style: Paul Muni’s Scarface, Jean Gabin’s Pépé le Moko, and Transnational Naturalist Mimicry - Cycnos
|
Comment lire l’impossible dans le recueil de nouvelles Over To You de Roald Dahl - Cycnos
|
Peter Greenaway’s cinema: the quintessential paradox of British Art Cinema outside Britain - Cycnos
|
“He wasn’t carrion yet”, or the Drama of In-betweenness in The Power and the Glory - Cycnos
|
The Gross, the Trivial, and the Grotesque in Graham Greene’s The Power and the Glory - Cycnos
|
Girl at a Window: Jane Eyre - A Plain Reading of the Eponymous Novel - Cycnos
|
Sensational Realism? Jane Eyre and the Problem of Genre - Cycnos
|
From Lorca to Bollywood: cultural adaptation in the plays of the British Asian Tamasha Theatre Company - Cycnos
|
La guerre du Vietnam dans le cinéma américain : du réalisme au fantastique - Cycnos
|
Note sur Dylan Thomas et le surréalisme en Angleterre : Brefs compagnons de route ? - Cycnos
|
Nadine Gordimer's Transitions : Modernism, Realism, Rupture - Cycnos
|
Les systèmes de communication par satellites et le droit international - Perspectives internationales & européennes
|
La science-fiction et l’appropriation des révolutions scientifiques - Sciences & fictions
|
Le chant de la folie à l'opéra - Revue française de musicothérapie
|
Les systèmes de communication par satellites et le droit international - Perspectives internationales & européennes
|
D’Arenas à Estévez : filiation politique, philosophique et littéraire - Littératures d'Amérique latine
|
Everything and Nothing: Disembodiment in The Wings of the Dove - Cycnos
|