Terence Davies’s House of Gothic : Edith Wharton au crible d’une esthétique expressionniste - Cycnos
|
“A conspiracy of silence”: The Unsaid and the Unsayable in Henry James’s The Wings of the Dove - Cycnos
|
Peter Greenaway’s cinema: the quintessential paradox of British Art Cinema outside Britain - Cycnos
|
Chanter la mort : Lucain, La Guerre civile, livre 6 - Loxias
|
L’Assassine et son double : tandems féminins dans le cinéma américain - Cycnos
|
“Had I Come Before Myself”: Illegitimate Judgments of Lolita and Despair - Cycnos
|
Rupture et continuité, le théâtre écossais au passage du millénaire - Cycnos
|
Les refus de The Crimson Petal and the White (Michel Faber) : irrésolutions, frustrations, et compensations de genre - Cycnos
|
Reading the Rural in As I Lay Dying - Cycnos
|
The Art of Hysteria in The Wings of the Dove - Cycnos
|
À l’assaut du réel : images du débarquement du 6 juin 1944 - Cycnos
|
Usages spatio-temporels dans un récit graphique SF : La Reine des Amazones de Valérie Mangin - Loxias
|
Perception and affect in Peter Greenaway’s Z.0.0. / A Zed and Two Noughts - Cycnos
|
Cinema, painting and digital technology: Peter Greenaway’s hybrid images - Cycnos
|
Vitality and melancholy of tv cinephilia: from Cinéastes de notre temps to Cinéma, Cinémas - Cycnos
|
Disclosures under Seal: Nabokov, Secrecy and the Reader - Cycnos
|
Le western crépusculaire : mise en perspective de trois films emblématiques - Cycnos
|